از ثبت قریب ۱۰ هزار فعالیت اوقات فراغت در سامانه فهما تا برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی در دهه فجر 

از ثبت قریب ۱۰ هزار فعالیت اوقات فراغت در سامانه فهما تا برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی در دهه فجر 

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸
مجید خوبی زاده گفت: تاکنون قریب ۱۰ هزار فعالیت اوقات فراغت کانون های مساجد جنوب کرمان در سامانه فهما ثبت شده است و در نظر داریم در دهه فجر نمایشگاهی از صنایع دستی تولیدی کانون های مساجد را برپا کنیم.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از شاخص های اصلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در جنوب کرمان غنی سازی اوقات فراغت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به رویداد ملی فهما  بیان داشت: همان طور که می دانید یکی از ۸ محور فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی فهما، ثبت فعالیت های اوقات فراغت در سامانه بچه های مسجد است که تاکنون قریب ۱۰ هزار فعالیت اوقات فراغت کانون های مساجد جنوب کرمان در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد کانون های مساجد جنوب کرمان روستایی هستند، افزود: جنوب کرمان در زمینه صنایع دستی بومی دارای ظرفیت و پتانسل های بالایی است در همین راستا کانون های مساجد یکی از محورهای فعالیت های اوقات فراغت تابستانی خود را اختصاص به آموزش و تولید صنایع دستی و بومی منطقه دادند.

خوبی زاده ادامه داد: حصیر بافی، سوزن دوزی، خوس بافی و زری بافی برخی از صنایع دستی بومی این منطقه هستند و کانون فاطمه ها، کانون نورالرضا و شهید خانه باز از جمله کانون های فرهنگی هنری هستند که اقدام به برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی بومی و بازاریابی این محصولات کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نظر دارد به منظور معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان و نیز صنایع دستی تولیدی این کانون ها، در شهر کهنوج نمایشگاهی از دستاوردهای آنها در ایام الله دهه فجر برپا کند.

پایان پیام/ 586